תבלינים לחלל מסחרי – איך להעשיר את עיצוב החלל

ממש כמו בבישול, החיבור בין החומרים והאלמנטים השונים הוא זה שיוצר מנה מוצלחת שמספרת סיפור ומגרה את כל החושים. חלל עשיר, מלא בתוכן עיצובי ואדריכלי, נוצר מיחסי הגומלין בין האלמנטים הגאומטריים, ריבוי הטקסטורות, שימוש בצבעוניות והטמעת השפה הגרפית.

שפע צבעוניות

שימוש בצבע הוא דבר שאנחנו מאוד אוהבות בעיצוב מסעדות. מבחינתנו, משמעות של צבעוניות בחלל אינה בהכרח שימוש בהמון צבעים אלא שימוש חכם בצבעים שיוצר אווירה מסוימת. בעת עיצוב חנות או עיצוב מסעדה באפשרותנו לבחור בצבע אחד דומיננטי שיבלוט מעל כל המערך החומרי, שאר הצבעוניות תשלים אותו ותחמיא לו וכך יתקבל חלל עם עניין ועושר.

בתחום העיצוב לעסקים יש לנו גם אפשרות של שימוש בצבעי המותג והלוגו והטמעתם בחלל, במגוון אלמנטים: החל מיחידות מסגרות ונגרות, דרך מערכות חשמל ומיזוג, וכלה בגופי תאורה, כורסאות ושולחנות.

קומץ גרפיקה

עיצוב חלל מסחרי הולך יד ביד עם אלמנטים מעולם הגרפיקה. בין אם מדובר בגרפיקה אינפורמטיבית, טקסטוראלית, ציורית או צילומית – הגרפיקה תתמוך בעיצוב הפנים ותעשיר אותו. אלמנטים עדכניים כמו גרפיקה המודפסת על אריחי קרמיקה, צבועה על הקיר או מחורצת על גבי לוחות פח יתרמו לתחושה הכללית ויעשירו את החלל.

קורטוב הפתעה

בעת עיצוב חנות וגם בעת עיצוב משרד, ניתן להוסיף עניין ע"י מיקום פריט מסוים מחוץ לסביבתו הטבעית. כך ממקדים אליו את תשומת הלב ויוצרים הפתעה חיובית, לעיתים קרובות עם קריצה הומוריסטית.

צרור מחשבות על עיצוב תלת מימדי

לצורך העצמת העושר העיצובי בעיצוב חלל מסחרי, חשוב ליצור מוקד עניין בכל מימדיו.

קירות – יצירת קירות שמדברים בעד עצמם, ואינם זקוקים לקישוט נוסף, אפשרית על ידי כיסוי הקיר בחיפויים שונים כדוגמת עץ או מתכת. בעת עיצוב בית קפה או עיצוב מלון שימוש בתאורה הוא אפשרות נוספת לטיפול בקירות כאשר היא יכולה להיות בדמות תאורת שטיפה המאירה את הקיר כולו או להיות תאורה נקודתית המדגישה אזורים נבחרים.

רצפה –  שימוש במגוון אריחים המתחלפים בין הפונקציות השונות בעיצוב חנות או עיצוב מסעדה, ידגיש את האזור אותו נרצה להבליט. זה יכול להיות דלפק מכירה, אליו נרצה למקד את תשומת הלב, או בר המהווה את מרכז ההתרחשות.

תקרה – גם אם לרגע נדמה שהעיניים אינן נשואות אליה, חשוב מאוד לטפח את החזית הזו ולהשקיע בה את המחשבה הנחוצה. תקרת חלל מסחרי היא תמיד מסועפת ובה מערכות רבות, למשל: מערכות מיזוג, תאורה, פתרונות אקוסטיים, נידוף, גילוי אש ואבטחה הם חלק מהרשימה. בעת עיצוב תקרה חשופה, נבצע מיפוי של כל המערכות, נדגיש או נצניע את חלקן ע"י שימוש בצבע ואביזרים לעיגון או הסוואה. לעיתים נעצב אלמנט ייחודי לתקרה, שישלב אפשרויות תליה אך יהיה גם חלק מהמערך העיצובי של החלל.

להגדיל במידת הצורך

בחללים מסחריים כמו מסעדה או בית קפה אפשר לשחק עם גדלים ופרופורציות בחלל. העצמה של אלמנט מסוים תמקד את תשומת הלב בו ותעניק עניין נוסף לחלל. משיכת הפוקוס אל האלמנט המוגדל יכולה לסייע לנו ביצירת אווירה, טשטוש אלמנט פחות רצוי ואף יכולה להיות זו המכתיבה את הטון העיצובי לכל החלל.

 ולסיום – שילובים בלתי צפויים

הכנסת החלק התפעולי של מסעדה לתוך חלל האכילה, למשל, חשיפת המטבח וההתרחשות ההומה בו, יוצר עניין רב. חשיפת הגריל, הלהבות, הטבחים ולעיתים הצעקות, מכניסה את הסועד לאווירה הדינמית והשמחה במטבח, ותורמת ליצירת חוויה אותנטית ומלאת עניין.

חשוב לבחוש היטב את כל המרכיבים ולוודא שיש לנו את הכמות הנכונה מכל אחד מהם.

אצלנו בסטודיו יש עוד המון מתכונים ליצירת חללים מסחריים בעלי אווירה ייחודית, עושר עיצובי ועניין רב.

צרו איתנו קשר בטלפון 03-5097483 או במייל info@iostudio.co.il

עשו לנו לייק בפייסבוק ותוכלו לקבל השראה מהפרויקטים שלנו