מה זה בכלל עיצוב פנים מסחרי?

עיצוב פנים מסחרי הוא עיצוב של חללי מסחר או תעשייה, שבהם יש להתחשב במספר רב של אלמנטים המשתלבים לכדי עסק. בין אם מדובר בעיצוב מסעדה, עיצוב מלון, עיצוב משרד, עיצוב קליניקה טיפולית או עיצוב חנות אנחנו מתכננות ויוצרות חווית לקוח ייחודית המתאפיינת ע"י סוג העסק, קהל היעד שלו והקונספט העיצובי שנבחר עבורו.

  • שלב חשוב בעבודה שלנו, בכדי שנוכל ליצור עיצוב המבדל את העסק, הוא הגדרת קהל היעד של העסק: מה מאפיין את לקוחותיו ומה היא חווית המשתמש המוצעת להם. סוג הלקוח יכתיב לנו הרבה נקודות בעיצוב העסק, החל מחלוקת החלל, דרך הגדרת הקונספט העיצובי וכלה בבחירת אביזרים משלימים. אפשר לקחת כדוגמא את סניפי מסעדת "עד העצם" אקספרס שעיצבנו: יצרנו עיצוב אורבני ובועט עבור לקוח צעיר שמחפש חווית אכילה קלילה, עכשווית וזריזה. ספסלי ישיבה מעץ וגופי תאורה מפח יוצרים פינות ישיבה אינטימיות המאפשרות ישיבה של קבוצות לאורך כל שעות היום אך גם לבילוי לילי מאוחר.

1

2

לכל תחום עיסקי יש את המאפיינים והאלמנטים שלו אשר יוצרים מסגרת של דרישות וצרכים שאנחנו צריכות להתחשב בהם. מתוך שלל סוגי העסקים הקיימים בחרנו לספר מעט על עיצוב פנים של שלושה מהם:

  • עיצוב בתי אוכל משמעו עיצוב מסעדות, ברים ובתי קפה והוא אחד התחומים היצירתיים ביותר בעיצוב פנים מסחרי. זהו תחום רווי מקוריות, הן תכנונית והן עיצובית, ואנחנו נהנות מאוד מהעיסוק בו. התפקיד שלנו כמעצבות פנים הוא לצקת אופי וייחוד לתוך החלל ולבדל אותו מסביבתו. בשוק התחרותי של היום, בידול מיתוגי ועיצובי הוא כלי חיוני להצלחתו של העסק. האוכל, בשילוב עם חווית הלקוח שהוגדרה עם הלקוח, מנחים אותנו בשעת עיצוב העסק ובחירת קונספט עיצובי עבורו. בזכות הניסיון שרכשנו, אנחנו יודעות ליצור מכונה תפעולית משומנת היטב בה לכל בעל תפקיד יש מקום ומרחב פעולה משלו. מניסיוננו, זרימת העסק ותפעולו השוטף ללא תקלות היא קריטית להצלחתו. בנוסף, יש לקחת בחשבון את התיאום הנדרש בין התשתיות המשרתות את המסעדה או בית הקפה כגון: אינסטלציה, חשמל, מיזוג אוויר, תאורה, סאונד ועוד. תכנון העסק צריך לכלול בתוכו גם קבלת אישורים מהרשויות השונות; העירייה, משרד הבריאות ומכבי אש הינם חלק מתהליך קבלת רישוי שבלעדיו אין אפשרות לפתיחת עסק בישראל. בזמן עיצוב ותכנון בית הקפה או המסעדה אנחנו פועלות בהתאם להנחיות ותקנים כדי להקל על תהליך קבלת האישורים.

מסעדת ה"סינטה בר אקספרס" שעיצבנו בקניון שער הצפון היא דוגמא טובה ליצירת זהות ייחודית לעסק תוך הצעת מגוון חוויות הסעדה שונות עבור הלקוח. בעת עיצוב המסעדה היה חשוב לנו להתגבר על הווליום הויזואלי שיוצר הקניון וליצור פינות ישיבה עדכניות ומעוצבות שישאירו רושם על הלקוח. בחרנו לעצב בר אלומיניום רחב ידיים המקיף את ליבת ההתרחשות במסעדה לצד מטבח פתוח. עיצבנו גופי תאורה, שילוט נאון ייחודי, יחידות נגרות ומסגרות מתוך מחשבה על הקו העיצובי שנבחר בדמות דיינר ניו יורקי וכן על התפעול השוטף של המקום. בישיבת החוץ, הממוקמת בשטח הקניון הציבורי, הצבנו ספות, גופי תאורה ומחיצות שעיצבנו במיוחד עבור הפרויקט ויוצרים את הבידול הסביבתי הנחוץ עבור יצירת האווירה במסעדה.

  • בעת עיצוב חנויות וחללי מכירה אנחנו מחפשות ליצור חווית קנייה ייחודית תוך מחשבה על עיצוב חנות מזמינה שתשאיר רושם על הלקוח. עם השנים למדנו כיצד, לתכנן את מסלול הזרימה בחנות באופן המעודד רכישה ובו בזמן מייעל את חווית הקנייה. אנחנו מקפידות על עיצוב מתקני תצוגה עדכניים בהתאם לקו העיצובי הנבחר המאפשרים תצוגה של מספר פריטים רב בצורה האסטתית והמסחרית ביותר. עיצוב החנות כולל גם עיצוב גופי תאורה המחמיאים למוצרים הנמכרים ומסייעים ליצירת אווירה נעימה ומזמינה. בנוסף לכך, תכנון קו קופה מפתה בצורה הנכונה ביותר הינו אלמנט חיוני בעיצוב החנות ויכול להשפיע על גורמים רבים, החל מהתנועה בחלל, דרך הקצב שבו העסק מתנהל ועד יצירת פלטפורמת מכירה נוספת.

כדוגמא ניתן לבחון את "קונדיטוריית אייל", לה עיצבנו את חנות הדגל, המשמשת כחזית מכירתית למערך הייצור והאפייה. התחלנו את עיצוב החנות עם הצבת אי מרכזי, עליו ממוקמת ויטרינת קינוחים וממנו יוצאות שתייה ומנות לבית הקפה, הוא גרעין ההתרחשות בחנות. סביב האי תכננו מסלול היקפי המייצר זרימה בחלל ומעודד את תנועת הלקוח. מתקני התצוגה, המתכתבים עם הקונספט של החנות, מציגים את מוצרי הקונדיטוריה בחלל ומושכים את הלקוח לתוך החלל.

  • עיצוב משרדים הוא תחום שתפס תאוצה בשנים האחרונות תוך שינוי הגדרת סביבת העבודה וצרכיה. עסקים רבים היום מכירים בכך שחלל העבודה צריך, מעבר לעידוד תפוקה ויעילות, לייצר חוויה חיובית עבור העובד. פינות העבודה שאנחנו עובדים בהן אינן עוד חדרונים מזעריים עם מחיצות נמוכות אלא לעיתים חללי עבודה בלתי פורמליים המאפשרים דינמיות וגיוון. כאשר אנחנו עוסקות בעיצוב משרד, עלינו לקחת בחשבון את סוג השירותים שמציע העסק, כמות וסוג העובדים שבו וסוג המפגשים המתקיימים בחלל. אנחנו יודעות שהמשרד הוא מקום בו רובנו שוהים זמן רב מהיממה ולכן חשוב לנו לעצב משרד שיעודד את עובדיו להגיע לעבודה כל יום ולהיות יעילים אבל גם יאפשר להם מנוחה ורענון בעת הצורך. במקרה של עסק הנדרש לארח ולקבל הרבה מבקרים נעצב משרד המכיל חללי אירוח וחדרי ישיבות אשר יתאימו לצרכיו של הלקוח. אנחנו מאזנות בין תכנון נכון של המשרד ועיצוב סביבת עבודה נעימה לבין קונספט עיצובי שיוצר אווירה חיובית ורעננה.

7

לסיכום, טיפ קטן מאיתנו: לפני פגישה עם מעצב פנים, כדאי לענות על רשימת השאלות הבאה. התשובות יעזרו לכם לחדד את כוונתכם ומטרתכם, ויובילו לתהליך פורה בעיצוב העסק שלכם.

  • איזה שירות יעניק העסק?
  • מי הלקוח, למי פונה העסק?
  • מה הוא מיקומו הפיזי? מה קיים בשטח שבו יוקם העסק?
  • מה היא החוויה אותה ברצוננו להעביר ללקוח? מה הוא המסר?
  • מה הוא סדר גודל התקציב שעומד לרשותנו?
  • מה הוא לוח הזמנים המשוער?
  • האם יש אווירה מסוימת שהיזם מעוניין בה? חומריות או צבעוניות שמדברות אליו יותר?

נשמח לענות על עוד שאלות ולתת הכוונה מקצועית.

צרו איתנו קשר בטלפון 03-5097483 או במייל info@iostudio.co.il

עשו לנו לייק בפייסבוק ותוכלו לקבל השראה מהפרויקטים שלנו