עיצוב חנות, כך תעשו את זה נכון!

רוצים לפתוח חנות? עיצוב חנות הוא אחד הדברים האהובים עלינו בעיצוב פנים לעסקים! אמרתם עיצוב חנויות ופתחתם פתח לעולם מגוון, לאין סוף אפשרויות והמון יצירתיות. אז מהו האתגר הגדול בעיצוב חנות? יצירת חוויה ייחודית ללקוח!

לפני שמתחילים לתכנן חנות כדאי לשאול כמה שאלות:

  • מה אני מוכר בחנות? איך אציג את המוצר שלי בצורה הטובה ביותר?
  • מי הלקוח שלי? מה הוא מחפש ואיך אוכל למשוך אותו לחנות שלי?
  • שאלת השאלות – מה מייחד אותי? את החנות? את המוצר?

איך מתחילים? כדאי קודם להבין מה הסיפור אותו נספר ללקוח באמצעות עיצוב החלל. עיצוב חנות צריך להעביר תחושה ומסר ללקוח בהתאם למוצרים שנמכרים בה. הכיוון הוא לאו דווקא גימיקים, למרות שאלה יכולים לפעמים להתאים, אלא יותר מחשבה על יצירת שפה ועולם שעוטפים את הלקוח.

הכניסה לחנות – הרושם הראשוני על הלקוח יכול לעשות הבדל עצום עבור הצלחת החנות. חלון ראווה מפתה, ביחד עם שילוט נכון נותנים את הטון הנכון ויוצרים דגש וייחודיות עבור החנות בתוך ג'ונגל המותגים הנמצא ברחוב או בקניון.

2aaa

1aaa

תנועה בחלל – לאחר שמשכנו את הלקוח פנימה, נתמקד בתכנון התנועה בחלל. בעת עיצוב חנות, אנחנו יוצרות מסלול חוויתי עבור הלקוח שיחשוף בפניו את המוצרים בחנות, יעבור דרך הקופה וילווה אותו עד היציאה מהחנות. התנועה בחלל צריכה להיות חופשית ונעימה ולא להכביד על הלקוח בעומס וצפיפות מיותרים. ניצור מספר נקודות מיקוד שימשכו את תשומת ליבו של הלקוח ויעזרו לו למצוא את דרכו אל המוצר.

3

4a

תאי המדידה – בעת עיצוב חנות בגדים, ניתן דגש רב גם על האזור הסמוי מן העין, ולא נזניח גם את עיצוב תאי המדידה. לכן ניתן דגש רב על האזור הפרטי, ונתכנן חלל מרווח ונעים, עם דגש על תחושה ביתית ותאורה רכה. בעיצוב תאי מדידה חשוב מאוד לא להזניח את הפן התפעולי – מיקום מראה נכון, כמות מספקת של ווי תליה, ספסל להניח עליו את התיק. כאשר הלקוחות יכולים למדוד בנחת, הסיכוי לרכישה גדול יותר. המשוואה פשוטה – לקוח נינוח ומרוצה קונה יותר, ובעקבות חוויה נעימה – גם יהיה השגריר הטוב ביותר של החנות.

6

5

החומרים שמהם עשוי הקסם – הצבעוניות, מתקני התצוגה, עיצוב גופי התאורה, חומריות התקרה והרצפה – הם אלה שיתנו לחלל את האופי המיוחד שלו. לאחר שנים של עיצוב חנויות, אנחנו יודעות שעבודה עם קונספט עיצובי מוגדר תקל על תהליך העיצוב, ותשאיר אותנו בנתיב הנכון לאורך כל תהליך העיצוב. לכן – בחרו לכם מספר אלמנטים שיגדירו את השפה העיצובית הייחודית שלכם – ואל תסטו מהדרך!

8

7

המכירה בקופה – איזור הקופה הוא ה"מאני טיים" של החנות, ופה – כל סנטימטר קובע! נתכנן דלפק קופה מרווח מספיק ונוח לתפעול המוכרים, שיכיל את כל עזרי המכירה; השקיות, ניירות האריזה, מסירי הזמזמים וכו'. ההמתנה של הלקוח בקופה היא זמן מצוין למכירה ספונטנית, ולכן נתכנן מקום ל"מוצרי קופה" שניתן לחטוף על הדרך. בדרך כלל אלה יהיו מוצרים משלימים, ארוזים באריזות קטנות ומפתות.

10

9

נשמע מסובך? אנחנו כאן כדי לעזור ולעצב לכם חנות מהממת! צרו איתנו קשר במייל info@iostudio.co.il או בטלפון 03-5097483. עקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם כדי לראות איך נראה עולם עיצוב פנים לעסקים מבפנים.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו עדכונים על פרויקטים חדשים שעיצבנו.